Äntligen hemma!

Idag tog jag hem min älskade Berrinche till vår egna gård. Han verkar trivas fint och är speciellt glad över sin fina gräshage! Han var så lycklig när jag släppte honom att han galopperade omkring och gjorde några imponernde krumsprång ;) Han skrek ingenting eller verkade speciellt stressad, mest glad. När han hade sträckt ut sig och kollat läget frustade han en massor och började smaska på sitt gräs. Det var riktigt mysigt att se att han installerade sig så väl.
 
Till och från har han varit lite orolig, men jag antar att det är så när man kommit till ett nytt ställe. Han hade verkligen inte lust att gå in i stallet för natten, han höll på länge och bara vägrade att gå. Han är väll rädd att han skall bli instängd i en box igen och få stå inne resten av livet.. Men han lär sig nog snart att han inte har något att vara orolig över! :) Han behöver få komma in om natten för att vila, äta och dricka ordentligt.
 
Men kanske att han kommer att kunna spendera några nätter ute innan sommaren är helt slut. :)
 
Han ser dessutom mycket bättre ut i hullet nu. Han har fortfarande mycket att sätta förståss.
Men det går åtminståne åt rätt håll! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback